Noi

Noi

joi, 12 noiembrie 2015

Managementul procesului de elaborare a lucrării de licență

Profesorul coordonator este plătit să facă ceea ce se numește managementul procesului de scriere a lucrării, nu să evalueze doar produsul final ca indicator de rezultat. Pentru aceasta dă note separate de nota la susținere în două semestre. Managementul procesului poate presupune următoarele, în ordine după alegerea temei:

- verificarea strângerii bibliografiei relevante, indicator de rezultat fișiere pdf, dovezi că s-a mers la bibliotecă (existența permisului, notițe acolo)
- verificarea întocmirii listei bibliografice, indicator de rezultat lista în prima formă
- verificarea parcurgerii literaturii, indicator de rezulat fișe de lectură în format clasic sau în format electronic, inclusv pdf-uri marcate cu culoare, comentarii inserate, etc.
- verificarea existenței planului detaliat al lucrării (structura detaliată pe capitole și paragrafe din capitole, ce conține fiecare paragraf și pe baza căror fișe bibliografice sau activități de altă natură în cazul studiilor de caz sau activităților practice), indicator de rezultat planul detaliat
- verificarea progresului în redactarea lucrării capitol cu capitol, indicatori de rezultat fișiere denumite numestudent_capitol_data trimis pe mail la care se primește feedback cu track changes în word.
- verificarea strângerii bibliografiei suplimentare evaluate ca necesară în urma lucrului la scrierea textuli, indicator de rezultat fișier pdf noi, listă bibliografică fianlă
- verificare produsului final, lucrarea, indicator de rezultat lucrarea în forma 1, 2 3, finală.

Toți indicatorii de rezultat se strâng într-un director cu subdirectoare având ca nume data consultației față în față sau pe e-mail / chat.

De facto unii studenți au job-uri, se poate întâmpla ca ei să vină mai rar, iar la final să aducă un produs final, o lucrare. Atâta vreme cât facultatea acceptă asta trebuie să lucrăm și cu acești oameni, adaptat. Modul de desfășurare a verificării autenticității textelor aduse pe ultima sută de metri este următorul (am aplicat și funcționează):

Nr Acțiune 1 Verificarea existenței tuturor pdf-urilor surselor bibliografie, sau în cazul în care s-a consultat la bibliotecă fișele sau notele sau caietul cu note de lectură sau fișierul original creat pentru a extrage informația la biblioteca.
Nr Acțiune 2 Verificarea existenței fișierelor xls în care s-au creat grafice. Studentul va crea un grafic similar în fața profesorului.
Nr Acțiune 3 Verificarea capacității de a crea tabelele. Studentul va crea un tabel din text în fața profesorului
Nr Acțiune 4 Verificarea faptului că textul a fost extras din sursele bibliografice de către student. Studentul va identifica în câteva surse locul de unde s-a luat informația citată în lucrare.
Nr Acțiune 5 Verificarea proprietăților fișierelor livrate din punct de vedere al datei producerii și autorilor care au creat fișierul, al numărului de revizuiri al documentului.

Pe activități de acest fel sau similare se iau bani de către profesori, conform normei detaliate, știe asta toată lumea care e în sistem. E adevărat că numărul real de ore lucrate e semnificativ mai mare decât cel normat dacă îți faci treaba.

Șefii ierarhici pot aplica profesorilor care nu fac managementul procesului și acceptă lucrări cu plagiate sau nescrise de studenți toate sancțiunile din codul muncii:

Art. 248
(1) Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
a) avertismentul scris;
b) retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
c) reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
d) reducerea salariului de baza si/sau, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.

Pe baza celor de mai sus opinia mea este că plagiatul în lucrările de licență și existența unor site-uri uinde se vând lucrări este din punct de vedere al comunității academice responsabilitatea profesorilor coordonatori și a șefilor ierarhici ai lor, nu a studenților sau a celor care scriu lucrări.

http://www.diplomalacomanda.com


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu