Noi

Noi

duminică, 18 noiembrie 2012

Studiile de licență de trei ani - o eroare care trebuie remediată

Au trecut suficiente cicluri de trei ani ca să pot spune fără să mai am vreo îndoială că trecerea de la 4 la 3 ani a fost o eroare majoră.

Nu îmi propun aici să fac o analiză, pentru că nu e treaba mea, ci a conducerii facultății de biologie, dar am convingerea că opinia mea este împărtășită de cvasitotalitatea cadrelor didactice de la toate secțiile.

Doar câteva semnale:

- cunoștințele de matematică elementară ale absolvenților de ecologie necesare pentru orice rezolvare de probleme ecologice sunt cvasi-nule; fără să mai discutăm de baza de chimie și fizică, fără de care doar vorbim discuții despre servicii ecosistemice; hidrologie nu se face, dar vorbim de sisteme ripariene.
- nivelul lucrărilor de licență se duce în jos față de anii anteriori, nu există timp suficient dedicat elaborării dizertației.
- practica la instituții e o idee bună, dar trebuie grefată pe un sistem de patru ani pentru a nu merge la instituții câine surd la vânătoare.
- datorită lejerității în acumularea de restanțe nu se poate face o filtrare serioasă, o eliminare a celor care nu au nici în clin nici în mânecă cu facultatea.

Un sistem cu 7 semestre și al optulea cu practică intensă și lucru supravegheat la elaborarea lucrării de licență ar fi mult mai folositor.

Voi reveni.

3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca studenta a acestei facultati, sunt de acord. In acesti 3 ani de invatamant superior am reusit, intr-adevar sa imi dezvolt un mod de gandire analitic, insa mi-am dat de asemena seama cat de putine cunostinte am, si cat de greu este sa imi insusesc cunostinte noi si abilitati de a rezolva probleme specifice acestui domeniu de una singura. Char daca am incercat sa nu merg pe idea "invat pentru examen, scap de el si nu ma mai intereseaza", orarul relativ aglomerat din primii 2 ani m-a fortat sa fac asta la unele materii, iar lipsa practicii de specialitate din anul 3 si-a spus si ea cuvantul, ca sa nu mai vorbesc de timpul mult prea scurt alocat scrierii unei lucrari de licenta solide. As fi stat bucuroasa si 5 ani in aceasta facultate, dar macar la sfarsitul acestor 5 ani as fi putut spune: Da, sunt ecolog, pot rezolva probleme REALE, am dobandit toate cunostintele necesare. De asemena cred ca trecerea la un sistem de 4 ani in loc de 3 ar descuraja studentii care nu vor cu adevarat sa urmeze aceasta facultate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulțumesc pentru intervenție. Cu studenți responsabili ca tine viitorul nu poate fi decât mai bun.

    RăspundețiȘtergere