Noi

Noi

vineri, 10 ianuarie 2014

S-a umplut paharul corupției din școală?

"Situația de la Școala Gimnazială „Maria Rosetti” din Municipiul București este doar unul dintre multele evenimente care reflectă starea deplorabilă din punct de vedere al integrității și respectului față de lege în care se află sistemul de învățământ din România. Într-un asemenea caz, faptul că unii dintre părinți au avut capacitatea de a nu își leza propria demnitate și de a nu ceda presiunilor „sistemului românesc, balcanic, de stat”, prezent în închipuirea respectivei învățătoare, este lăudabil și demonstrează că, treptat, povara inimaginabilă a abuzurilor și corupției trezește din amorțirea comunismului oameni care sunt conștienți de necesitatea ca noile generații să aibă un viitor diferit în propria țară.

Ceea ce frapează în comportamentul d-nei Blându nu este numai vinovata cerere evidentă de bunuri care, cu siguranță, nu i se cuvin, ci și nonșalanța și nesimțirea cu care defăimează fără drept de apel pe părinții din fața dumneaei. Oare nu este limpede pentru absolut toată lumea, inclusiv pentru domnia sa, că „nesimțirea” pe care o imputa părinților îi aparține în mod evident? Și aceasta cu atât mai mult cu cât nu este un moment singular, ci o practică veche, probabil întâlnită de-a lungul zecilor ani de experiență în activitatea didactică pe care îi clamează cu mândrie. Limbajul, nu doar suburban, dar și agramat pe care îl utilizează o descalifică încă de la început de la rolul ei fundamental din învățământ: cel de model pentru elevi.

Tot din această perspectivă, referirile repetate la modul în care copiii au fost învățați „să ofere” și la faptul că această atitudine le face o plăcere deosebită relevă un alt element îngrijorător. După cum se prezintă informațiile, departe de a fi inițiați în bune maniere, tinerilor li se induce ideea că orice poate fi cumpărat cu „atenții”, iar problemele de orice natură nu își pot găsi altă rezolvare mai facilă. Acest motiv este suficient pentru a le indica părinților că nu există nicio altă soluție mai imediată și mai crucială decât aceea de a cere, cu maximă celeritate, îndepărtarea învățătoarei respective de la clasă.

Inter alia, unul dintre părinții reclamanți pretindea că profesoara i-a cerut înscrierea copilului la afterschool-ul patronat de aceasta, și, din cauză că nu s-a conformat îndemnului primit, a fost mustrată atât individual, cât și la ședința cu părinții. Enormul conflict de interese nu poate decât să se adauge la lipsa vizibilă de respect și de minimă decență care caracterizează astfel de persoane. Este dificil de imaginat ce părinți ar accepta abuzuri într-o asemenea măsură.

Toate motivele și argumentele converg într-o concluzie clară: este extrem de necesară clarificarea acestor fapte atât la nivel administrativ, cât și din punct de vedere penal. De asemenea, directoarea școlii respective, învățătoarea în cauză și alte persoane care s-au complăcut în sistemul organizat de aceasta trebuie, urgent, demise. Urmând acest model, problemele se vor dezgropa și în restul școlilor din România."

___

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu