Noi

Noi

marți, 31 ianuarie 2017

Un model de evaluare pentru minimizarea riscului de copiat şi plagiat

Principiile folosite sunt următoarele:

1. Separarea evaluării în trei părţi: continuă, periodică şi finală.

2. Evaluare finală să nu depăşească 30% din contribuţia totală la notă. Se face la standardele cele mai accesibile, prin test grilă. Pentru eficienţă maximă întrebările testului trebuie schimbate de la o generaţie la alta deoarece unii studenţi obţin soluţiile comunicate generaţiilor anterioare.

3. Evaluarea periodică să aibă două părţi. Prima este o lucrare scrisă cu două subiecte, unul de memorare, cu pondere mare, şi unul de creativitate, cu pondere mică. A doua este un text de dimensiuni mici (4-6 pagini în funcţie de potenţialul anului) elaborat de studenţi, evaluat printr-un pachet de criterii comunicat anterior. Se pun la dispoziţie modele de succes din anii anteriori.

4. Evaluarea continuă se face prin notări la fiecare lucrare practică sau seminar ale activităţii şi a unor teme. Temele includ indicatorii de monitorizare ai procesului de elaborare a textului care trebuie predat la evaluare periodică: articole strânse, bibliografie elaborată, fişe de lectură, plan detaliat al textului paragraf cu paragraf cu indicarea bibliografiei care susţine afirmaţiile. Se dau modele de la început pentru fiecare astfel de indicator. Absenţele în limita numărului permis se notează cu zero.

5. Promovarea presupune obţinerea notei de minim 5 la fiecare din modalităţile de evaluare. Când la una dintre ele nu se ia 5 restanţa constă în repetarea doar a acelei modalităţi de evaluare. Rezultatul se inserează în fişierul de calcul şi se stabileşte nota.

Un fişier xls cu formule de calcul, criteriile de evaluare a textului şi punctaje fără numele studenţilor poate fi descărcat apăsând pe imaginea de mai jos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu